Baby BMW Forum banner

F20 118d 2014 Start-/ontstekingsfout, onregelmatige start

13K views 8 replies 6 participants last post by  Simon Site Manager  
#1 ·
Ik heb een paar weken geleden een auto gekocht van een dealer, maar hij is al drie keer kapot gegaan.

De auto start soms perfect, maar in 50% van de gevallen slaat hij aan, maar heel langzaam, maar slaat uiteindelijk wel aan. Het is erger met de start-stop functie.

Als hij niet start, krijg ik de melding "Startmotor defect" op het dashboard. (afbeelding bijgevoegd)

Vandaag werkte de centrale vergrendeling niet en de ramen gingen ook niet omhoog.

Ik heb de batterij vervangen, maar het heeft niets veranderd. (Hij is ook niet gecodeerd)

Iemand zei misschien een aardfout.

Alle suggesties zouden worden gewaardeerd

Attachments

#5 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem al een paar jaar, vorige week is het helemaal kapot gegaan! Erg frustrerend! De auto houdt niet van veel korte ritten in korte tijd. Alle dashboardlampjes en de elektra lijken allemaal aan te gaan als je voor het eerst op de startknop drukt, dus ik denk niet dat het de batterij is. Wacht nu om hem naar een garage te laten slepen om hem hopelijk te laten repareren.

#8 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem al een paar jaar, vorige week is het helemaal kapot gegaan! Erg frustrerend! De auto houdt niet van veel korte ritten in korte tijd. Alle dashboardlampjes en de elektra lijken allemaal aan te gaan als je eerst op de startknop drukt, dus ik denk niet dat het de batterij is. Wacht nu om hem naar een garage te laten slepen om hem hopelijk te laten repareren.
Hoi maat, wat was de uitkomst, de mijne doet hetzelfde als de jouwe

#6 ·
Ik zou voor een aardfout gaan.
Ja, de nieuwe batterij moet gecodeerd worden, maar een volledig opgeladen nieuwe batterij mag niet voorkomen dat de auto start.
Het coderen van de nieuwe batterij verandert de manier waarop hij oplaadt, maar hij zal hem nog steeds opladen als hij niet gecodeerd is, maar kan de levensduur van de nieuwe batterij verkorten.
Het eerste wat u echter moet proberen, is er een oplader op zetten, hem volledig opladen en kijken wat er gebeurt. Als het probleem er nog steeds is, controleer dan alle aansluitingen naar de batterij en de aardpunten.