Baby BMW Forum banner

F20 Motoren N13 116i vs. B37 116d

10K views 12 replies 10 participants last post by  BFleming  
#1 ·
Hallo, ik ben op zoek naar een BMW 1 serie 116 met een kilometerstand van 60.000-70.000, ofwel een diesel uit 2015 met een B37-motor of een benzine uit 2014 met een N13-motor. Welke auto, samen met zijn motor, is het meest betrouwbaar en zal de minste problemen veroorzaken?

#2 ·
Ik heb een N13 gehad, de mijne was niet geweldig (maar beter dan sommige). Mijn specifieke problemen waren:
Oliedorst
Luidruchtige distributieketting, vervangen bij 66.000 mijl
Gebroken hitteschild van de turbo - een enorm ding dat onevenredig duur is, en ze gaan allemaal kapot en rammelen
Gescheurde luchtinlaatpijp

Anderen hebben melding gemaakt van koelvloeistoflekken, maar dat had geen invloed op mij.

Het ging redelijk goed, maar je moest wel regelmatig het oliepeil controleren.

Ik heb geen ervaring met de B37, dus ik laat iemand anders daarover iets zeggen.

#3 ·
Ik heb geen meldingen gehoord van veelvoorkomende problemen met de B37 dieselmotor.

#4 ·
Hallo, ik ben op zoek naar een BMW 1 serie 116 met een kilometerstand van 60.000-70.000, ofwel een diesel uit 2015 met een B37-motor of een benzine uit 2014 met een N13-motor. Welke auto, samen met de motor, is het meest betrouwbaar en zal de minste problemen veroorzaken?
Je eerste vraag aan jezelf moet zijn "wat voor soort reizen ga ik maken" als het korte ritten in de stad of iets dergelijks zijn, dan is benzine de juiste keuze, diesel zal DPF/EGR problemen veroorzaken. Als het lange ritten op de snelweg zijn, dan diesel puur voor de economie.

Hoe dan ook, blijf de extra olieverversingen bijhouden.

#5 ·
#6 ·
De N13 is de slechtste BMW-motor van deze eeuw.

Ik heb 3 N13-motoren gehad, mijn huidige 114i heeft 60.000 km op de teller staan en ik heb er de afgelopen maand alleen al 2.000 euro aan uitgegeven.