Baby BMW Forum banner
341 - 360 of 373 Posts
Bimmer112 said:
Het enige probleem is dat degene die ik heb gevonden AUTO-wissers heeft, in tegenstelling tot mijn auto. Weinig mensen in deze thread hebben geschreven dat het zonder problemen zal werken (en bovendien zullen er LED's zijn voor interval wissers :) ). Kan iemand dit bevestigen?
Ja, de automatische wisserschakelaar werkt prima op een auto zonder automatische wissers.

Hallo allemaal

ik weet dat dit geen forum is voor de 3-serie (e90 2009), maar misschien kan iemand me helpen...
Als ik cruise control codeer met NCS, is de eerste stap om $540 voor CAS succesvol toe te voegen.
Volgende stap als ik "de andere module selecteer die de Vehicle Order bevat, op een 1-serie is dit de FRM", helaas is die er niet...
ik moet een van deze kiezen:
2JBBF, 2MULF, 43DMO, ABG, CAS, CID, DSC, EKP, EPS, FZD, IHK, KOMBI, MASK, NFRM, PDC, RLS, TCUM, ZBE

ik ben niet zeker, maar NFRM komt in de buurt

Actieve cruise control (d.w.z. adaptief) die radar gebruikt om de snelheid/afstand tot de auto voor je te handhaven, was nooit een optie op E8x. Het was een optie op LCI 6-cilinder E9xs (dus alleen 330/335s) en mensen hebben het op andere modellen achteraf ingebouwd, maar voor zover ik weet was de onderdelenlijst uitgebreid en moesten kabelbomen vanaf nul worden gemaakt, enz.

Bedankt voor de info. Ik neem aan dat het andere instrumentenpaneel de indicatorring rond de snelheidsmeter heeft om u de ingestelde snelheid te vertellen? Uit mijn eigen onderzoek begrijp ik dat dit niet nodig is, maar u zult de indicatorring rond de snelheidsmeter missen. Het kan zelfs gewoon een kwestie zijn van programmeren om deze indicatorring te krijgen. Het is goed om te weten dat de standaard cruise control hendel in feite anders is dan de cruise control met remhendel. Ik zal wat onderzoek doen op realoem. Heb ik het goed voor als ik denk dat er geen extra bedrading nodig is voor beide versies van cruise control? Bedankt voor je hulp.

Bewerken:
Als iemand een auto met deze functie heeft, kunt u dan de laatste 7 cijfers van uw VIN sturen? Bedankt.

Brodie H said:
Bedankt voor de info.
Ik heb net geprobeerd de aantekeningen op te duikelen die ik maakte toen ik cruise control aan mijn auto toevoegde en hoewel ik de helft ervan niet kan vinden, moet ik mijn bovenstaande manier van denken corrigeren - het is ongeveer een jaar geleden dat ik het 'onderzoek' deed, dus mijn excuses :redface:

Kortom, ik denk niet dat je Dynamic Cruise Control (SA544) kunt toevoegen aan een E8x-auto, TENZIJ je auto een 125i, 130i of 135i is en je zowel de juiste sleepring ALS een instrumentenpaneel van een E9x 3 Serie monteert. Maar misschien kom je weg met het niet nodig hebben van de cluster.

Dynamische cruise op 3-series was afhankelijk van een paar modules. Ten eerste, ofwel de of, op auto's met een lagere specificatie, een specifieke versie van de DSC-module, , die de functie van de LDM-module emuleerde. Deze DSC-module werd ook gemonteerd op 6-cilinder 1-series. Ten tweede was het afhankelijk van de Kombi-module - fancy speak voor het instrumentenpaneel. Dus zelfs als je een auto hebt met de juiste DSC-module, moet je nog steeds de cluster van een E9x installeren die de hardware/firmware heeft om dynamische cruise te ondersteunen. Ten slotte de sleepring - er waren .

Als je eenmaal al deze hardware hebt geĂŻnstalleerd, zou het toevoegen van $544 aan je VO en vervolgens het coderen van de CAS-, NFRM-, KOMBI- en DSC-modules naar de standaardinstellingen vermoedelijk dynamische cruise moeten inschakelen en je de remfunctie moeten geven. Ik ben er echter vrij zeker van dat ik heb gelezen dat iemand alleen de juiste sleepring heeft toegevoegd zonder de E9x-cluster en dat dynamische cruise na het coderen werkte. Ik had links naar onderwerpen hier/op andere forums opgeslagen in een document dat is verdwenen, maar als ik het vind, zal ik de links hier ook dumpen.

Ik denk dat als je vastbesloten bent om de retrofit te doen, het het beste zou zijn om het eerst zonder de E9x-cluster te proberen en mogelijk de kosten/moeite van het toevoegen ervan te besparen (hoewel de M3-clusters behoorlijk... Variabele rode lijn zijn)!

PS: De ring is fysiek niet aanwezig op E8x-clusters, het is een E9x-specifieke functie. De twee clusters zijn verschillende hardware en zelfs na het coderen toont een 1-serie de weergave alleen in het midden. Als je naar de onderstaande foto's kijkt, ontbreekt de buitenste ring volledig op de E82:

E92 M3
Image

E82 1M
Image

Dat is jammer, ik denk dat ik het gewoon bij de standaard cruise moet houden. Ik wilde dit doen op een 118d. Toch is het goede informatie om toegang toe te hebben, mocht ik later upgraden naar een 125i of beter. Afhankelijk van wat mijn portemonnee toelaat, krijg ik misschien een 3-serie. Als je de rest van de informatie vindt, plaats deze dan, want het is een geweldige bron :)

michi said:
kun je eerst de code schrijven voordat je de onderdelen installeert om fouten na installatie te voorkomen?
Nee, de fouten zijn een opzettelijke 'failsafe' voor de stuurhoek - de sleepring vervangen door een andere die zich in exact dezelfde positie bevindt, is in principe onmogelijk, dus telkens wanneer er een wordt verwijderd, dwingt de auto je om hem te vertellen welke positie de nieuwe nul is. Het is beter voor het systeem om op een veilige, voorspelbare manier te falen dan te wachten tot de volgende rotonde, te beslissen dat je stuurhoek onmogelijk is, dus je moet slippen, DSC toe te passen om de 'slip' te controleren en je in een bushalte te laten knallen.

Ook, als je de cruise-optie toevoegt aan je VO voordat je hem daadwerkelijk hebt geĂŻnstalleerd, zal de auto alleen maar extra fouten gooien omdat de hardware ontbreekt!

Ik probeer de juiste Squibb voor mijn auto te vinden.

Ik heb een 2010 116d Es e87
Geen stuurwielbediening
Geen cruise control
Geen automatische ruitenwissers
Geen automatische verlichting

Ik wil een stuurwiel met geluidsbediening toevoegen
En cruise control
Maar geen idee welke Squibb ik moet kopen.

Nc-duke-alike said:
Ik probeer de juiste sleepring voor mijn auto te vinden

Ik heb een 2010 116d Es e87
Geen stuurwielbediening
Geen cruise control

En cruise control
Maar geen idee welke sleepring ik moet kopen
Stop uw VIN in RealOEM.com, klik op "voertuigelektrisch systeem", klik vervolgens op "schakelaarunit, stuurkolom" (er kunnen twee van deze secties zijn, één leeg, de andere met de info die u nodig hebt). U krijgt een lijst met onderdeelnummers en de opties waarop ze betrekking hebben. Zoek degene die bij u past, maar ook een multifunctioneel stuurwiel bevat, en dat is de sleepring die u nodig hebt.

Het zelfde geldt voor de stuurknoppen - het staat onder voertuigelektrisch systeem, zoek naar "multifunctioneel", klik op de link en kies vervolgens de knoppen die passen bij de opties van uw auto.

Stop de onderdeelnummers die u krijgt in eBay en zorg ervoor dat de verkoper daadwerkelijk dat exacte onderdeel verkoopt, of een onderdeel waarvan RealOEM zegt dat het compatibel is!

Nc-duke-alike said:
Ik probeer de juiste Squibb voor mijn auto te vinden

Ik heb een 116d Es e87 uit 2010
Geen stuurwielbediening
Geen cruise control

En cruise control
Maar geen idee welke Squibb ik moet kopen
Het onderdeelnummer dat u nodig heeft is 61319123042
Dit geldt alleen als u tegelijkertijd een stuurwiel met de multifunctionele bedieningselementen krijgt.

Een snelle zoekopdracht levert dit op Ebay op dat overeenkomt met dit onderdeelnummer
Je hebt ook de onderste afdekking van de stuurkolom nodig bij het monteren.

View attachment Capture.JPG

341 - 360 of 373 Posts