Baby BMW Forum banner
321 - 340 of 373 Posts
Cabbie said:
OK, ik kan definitief zeggen dat je geen niet-MSFW op een MSFW-auto kunt gebruiken door alleen de klokveer te verwisselen.

Op niet-MSFW-bedieningselementen ontbreken niet alleen de ingewanden van de klokveer zelf, maar ook op het stengeldeel.
Het zal nooit werken.

Ik weet dat er eerder over is gesproken, maar er was wat discussie over het verwisselen van de klokveer.

Ik kocht een cruisecontrolset van een ander lid hier en hij zei dat hij hem in zijn auto had met MSFW nadat hij de klokveer had verwisseld. Ik weet niet zeker hoe dat het geval zou kunnen zijn, maar ik probeer hem ook niet in twijfel te trekken.

OK, dus dat laat me achter met een set bedieningselementen voor een E87 met ruitenwissers achter, niet-automatische ruitenwissers, niet-MSFW die overbodig zijn en een set nodig hebben voor een E87 met ruitenwissers achter, niet-automatische ruitenwissers, MSFW. Ik neem aan dat niemand een ruil hoeft te doen na het kopen van de verkeerde set?

Moet deze set mogelijk verkopen en de juiste set kopen.
Dat is echt interessant! Ik heb gisteren mijn cruisecontrol gemonteerd en mijn mfsw verloren, vandaag de hele sleepringconstructie weer verwijderd en de klokveerpatroon van mijn niet-cruise-opstelling gemonteerd en de mfsw werkte perfect als voorheen! Ik vraag me af of de sleepringconstructie die ik in eerste instantie kocht toen een gebroken draad had in de klokveerpatroon? Ik had geen lampjes op de stuurknoppen en na het verwisselen van de klokveer werkt alles perfect en is het eigenlijk responsiever dan voorheen (althans zo voelt het).

Madslae said:
Bedankt jongens. Ik waardeer jullie antwoorden

Wibbles said:
Het is alleen DSC & KOMBI. Voer dan de Tool32-taak uit
Ik heb net het laatste deel van de gids opnieuw geprobeerd. Ik heb de Duitse versie. Ik kom tot het punt waarop ik de onderdelen zie die moeten worden gecodeerd. DSC en KOMBI zijn er allebei, dus dat zou goed moeten zijn. Wanneer ik de auto daarna verwerk, doet hij de "kerstboom". MAAR hij stopt en zegt dat het coderen is mislukt en toont een klein venster met de tekst:

"Fehler in CABD! Siehe CABI.ERR und ERROR.LOG!
COAPI-2020: SG antwortet nicht IFH-0009: SG nicht angeschlossen oder meldet sich nicht FRM-87
COAPI-2020: SG antwortet nicht SG_codieren"

Mijn Duits is niet goed, maar voor zover ik het begrijp:

Er is een fout in CABD (vraag me af wat dat is). Kijk naar CABI.ERR en ERROR.LOG!
COAPI-2020: ECU antwoordt niet IFH-0009: ECU is niet aangesloten of "antwoordt" niet FRM-87
COAPI-2020: ECU antwoordt niet ECU-codering

Dus wat betekent dit? :eek2:
Ik weet dat dit een oude post is, maar ik had gisteren precies hetzelfde probleem. KOMBI stond als eerste op de lijst om te coderen op NCSExpert, daarna kwam 2mulf en het bleef mislukken met dezelfde foutcode. Ik heb dit omzeild door de DSC-ecu afzonderlijk te coderen en het werkte perfect. Ik kon DIS niet gebruiken om de auto te laden of de foutcodes opnieuw te kalibreren om de hoeksensor opnieuw te kalibreren, maar mijn auto heeft geen foutcode gegenereerd en werkt perfect, dus ik heb het zo gelaten en het rijdt perfect met alles wat werkt.

Even een vraag: behalve het display dat me vertelt op welke snelheid de cruise control is ingesteld, zijn er nog andere dashboardlampjes of iets dat oplicht als deze is ingeschakeld???

Ik heb een E82 135i (N55). Ik wilde al een tijdje CC monteren - ik besloot RealOEM te controleren om te zien of het onderdeel past. Er zijn veel onderdeelnummers - welke past het beste bij mijn auto? Ze zijn allemaal verkrijgbaar op Ebay. Mijn auto heeft regensensoren, dus ik heb het cruise control-onderdeel nodig met de knop aan het uiteinde die je kunt indrukken met een "A" & een groen lampje aan het uiteinde van de ruitenwisser,

Wat betekent "Uitwisselbaar achteraf" in deze context? Er zijn in totaal 9 onderdeelnummers - welke wil ik hebben? Zal ik gewoon de nieuwste kiezen? Maar de nieuwste (61319169072 (12/31/2007 ---) zegt dat het "niet achteraf uitwisselbaar" is. Wat betekent dit? Het zou worden gewaardeerd als iemand me het onderdeelnummer kan vertellen dat ik moet kopen!

Hallo!

Ik heb dit vandaag geprobeerd... fysiek deel, makkelijk en simpel.

Toen heb ik alles gecodeerd: $540 naar CAS en NFRM, en dan het andere deel naar KOMBI en DSC. Later met Tool32-kalibratie. Geen fouten op het dashboard... maaarrr, het werkt niet. Knipperlichten werken nu niet! Alleen BC en MFSW werken, al het andere werkt niet: knipperlichten, ruitenwissers, cruise control.

Ik heb de verbindingen twee keer gecontroleerd, ze zijn allemaal in orde. Ik heb de stuurhoeksensor vervangen door mijn oude... hetzelfde, werkt niet.

Ik denk dat ik misschien iets verkeerd doe met coderen: als ik $540 naar CAS en NFRM doe met de FA_WRITE, is het duidelijk wat te doen, maar wat moet ik precies coderen en hoe daarna? Hoe en wat moet ik precies coderen naar KOMBI en DSC?

Bedankt bij voorbaat!

EDIT:
Ik ben teruggegaan naar mijn originele setup: geen cruise control, en het werkt goed... dus ofwel codeer ik niet goed, of de cruise control die ik heb gebruikt is niet geldig?

Cruise control die ik heb gebruikt: 9123051

Update over mijn vorige bericht:

Tempomaat hendels geĂŻnstalleerd.
FA/VO $540 toegevoegd
FA_WRITE naar CAS en NFRM
SG_CODIEREN naar CAS, NFRM, KOMBI, DSC
Tool32 om fouten te wissen.

Ze werken gewoon niet. Geen knipperlichten, geen ruitenwissers, geen tempomaat. BC- en MFSW-bedieningselementen werkten echter prima.

Teruggegaan naar mijn standaard setup en $540 verwijderd en alles werkt prima zoals voorheen (maar geen Tempomaat :cry: ).

Een gebruiker van hier (bedankt!) vertelde me dat waarschijnlijk de hendels die ik kocht defect zijn, en dat er niets mee te doen is... dus ik zal er andere kopen en het over een paar weken opnieuw proberen, en hier een update plaatsen :)

Nog een update:

Stelen gekocht met onderdeelnummer: 9123043

Tempomaat stelen geĂŻnstalleerd.
FA/VO $540 toegevoegd
FA_WRITE naar CAS en NFRM
SG_CODIEREN naar CAS, NFRM, KOMBI, DSC
Tool32 om fouten te wissen.

---> Tempomaat werkt perfect! :D :D
- Bedankt @clarker63

Nu nog een laatste vraag: mijn nieuwe tempomaat stelen werken perfect, maar de knipperlicht stengel is veel "harder" dan mijn vorige standaard stengel. Ik moet meer moeite/kracht doen om de knipperlichten te activeren zonder comfort touch.
Is het mogelijk om alleen deze stengel van mijn NIET-Tempomaat stelen naar mijn nieuwe Tempomaat stelen te wisselen?
Image

jammy78 said:
Even om foto's van de fout te laten zien:

Image

Image

Wat ik denk dat er is gebeurd - de sleepring had een paar rotaties gemaakt en de ribbon zat voor de installatie op het maximum (dwz je kunt het stuur maar zoveel draaien voordat je blokkeert).

Dus toen ik het onderdeel installeerde en aan het stuur draaide, brak de ribbon (ik hoorde het eigenlijk knappen, maar wist op dat moment niet wat het was).

Hoe dan ook - Aan iedereen..... voor de installatie zou ik de hoes eraf halen en er gewoon voor zorgen dat hij niet te vaak is gedraaid, anders overkomt je dit!
Hallo iedereen,

Precies hetzelfde is me net overkomen.
Ik heb gisteren de nieuwe MFSW + sleepring met CC-stuur (2006 e87) gemonteerd en vandaag hoorde ik, toen ik aan het manoeuvreren was om te parkeren, een vreemd geluid, maar ik besefte het toen niet. Later, toen ik mijn auto ophaalde, merkte ik dat het stuurwiel niet verlicht was en de knoppen niet reageerden.
Ik heb mijn stuur nog niet verwijderd, maar ik ben er vrij zeker van dat het er precies zo uit zal zien als dat van jammy78. Ik ben erg teleurgesteld. :cry:
Wibbles zei iets over het repareren van de lintkabel, hoe precies? Proost

Hallo, ik heb een 318d E91 2011. Ik heb een cruise control stuurkolom 9123041 gekocht van een 320d E90 2010 en als ik hem aansluit, werken de richtingaanwijzer en de ruitenwissers niet, alleen de BC-knop werkt. De cruise control is geprogrammeerd. Waar ligt het probleem dat ik een E91 heb, maar van een E90 heb gekocht? Ik heb de ruitenwisserschakelaar van mijn stuurkolom vervangen, of werkt de stuurkolom gewoon niet? Bedankt.

Wibbles said:
ar4ijs15 said:
Hallo, ik heb een 318d e91 2011y.
Ik heb een cruise control stuurkolom 9123041 van een 320d e90 2010 gekocht en als ik hem aansluit, werkt de richtingaanwijzer niet en de ruitenwissers werken niet, alleen de bc-knop werkt.
De cruise control is geprogrammeerd.
Waar ligt het probleem dat ik een e91 heb, maar van een e90 heb gekocht? Ik heb de wisselschakelaar van mijn stuurkolom vervangen
of werkt de stuurkolom gewoon niet?
Bedankt.
U heeft het verkeerde onderdeel geĂŻnstalleerd.
Ik heb een e91 nodig? 4 cilinder?

Wibbles said:
kamazzi said:
Heeft iemand geprobeerd deze retrofit op een F20 te doen?
Geen nieuwe hendel nodig, slechts een paar knoppen op het stuur.... maar volstaat de vervanging van het stuur en de codering alleen?
Ja, ik heb cruise control achteraf ingebouwd op mijn F20 - absoluut een fluitje van een cent! Ik heb nu de LIM & Cruise functies.
Image
Sorry, een oude post, klopt het dat dit onderdeel meer dan ÂŁ200 kost?

Dank u

Hallo, sorry dat ik een oud draadje oprakel, maar ik heb hulp nodig met het coderen.
Het is me gelukt om alles om te wisselen en het coderen ging goed totdat het tijd was om de ECU te verwerken en in plaats van SG_CODIEREN voor de jobnaam heb ik CODIERDATEN_LESEN.
Kan iemand me de goede richting wijzen over hoe ik de job op dit punt kan veranderen? $540 is in de VO gebleven.
Groeten, Sam

teasdas said:
Hallo, sorry dat ik een oud draadje oprakel, maar ik heb hulp nodig met het coderen.
Het is me gelukt om alles om te wisselen en het coderen ging goed totdat het tijd was om de ECU te verwerken en in plaats van SG_CODIEREN voor de jobnaam heb ik CODIERDATEN_LESEN.

Kan iemand me de goede richting op wijzen hoe ik de job op dit punt kan veranderen? $540 is in de VO gebleven.

Groeten, Sam
Neem contact op met BR diagnostics, een forumsponsor, en spreek met Craig (wibbles op het forum) en hij kan misschien wat hulp bieden tegen een kleine vergoeding. Hij zal het in een mum van tijd voor elkaar hebben, maat.

Succes

Twenny said:
teasdas said:
Hallo, sorry dat ik een oud topic weer oprakel, maar ik heb hulp nodig met het coderen.

Kan iemand me de goede richting op wijzen hoe ik de job op dit punt kan veranderen? $540 is in de VO gebleven.

Groeten, Sam
Neem contact op met BR diagnostics, een forumsponsor, en spreek met Craig (wibbles op het forum) en hij kan wellicht wat hulp bieden tegen een kleine vergoeding. Hij zal het in een mum van tijd oplossen, maat.

Succes
Nogmaals bedankt Twenny, ik denk dat ik het moet doen voordat ik iets verknal. Hij is toch niet ver van me vandaan, dus ik heb hem een e-mail gestuurd.

Groeten

teasdas said:
Twenny said:
teasdas said:
Hallo, sorry dat ik een oud topic oprakel, maar ik heb hulp nodig met de codering.
Ik ben erin geslaagd alles om te wisselen en de codering ging goed totdat het tijd was om de ECU te verwerken en in plaats van SG_CODIEREN voor de jobnaam heb ik CODIERDATEN_LESEN.

Kan iemand me de goede richting wijzen over hoe ik de job op dit punt kan veranderen? $540 is in de VO gebleven.

Groeten, Sam
Neem contact op met BR diagnostics, een forumsponsor, en spreek met Craig (wibbles op het forum) en hij kan wat hulp aanbieden tegen een kleine vergoeding. Hij zal het in een mum van tijd oplossen, maat.

Succes
Nogmaals bedankt Twenny, ik denk dat ik het moet doen voordat ik iets verknal. Hij is toch niet te ver van me vandaan, dus ik heb hem een e-mail gestuurd

Proost
Uitstekend, ja, ga zo snel mogelijk naar hem toe, maat.

Ik zou zeggen dat je mijn naam moet noemen, maar hij zal er waarschijnlijk 20% bij optellen!!!! LOL

Nee, hij is een topgozer en een echte legende als het om codering gaat.

Laat ons weten hoe het gaat?

Twenny said:
teasdas said:
Twenny said:
Neem contact op met BR diagnostics, een forumsponsor, en spreek met Craig (wibbles op het forum) en hij kan wellicht wat hulp bieden tegen een kleine vergoeding. Hij zal het in een mum van tijd oplossen, maat.

Succes
Nogmaals bedankt Twenny, ik denk dat ik het moet doen voordat ik iets verknal. Hij is toch niet ver van me vandaan, dus ik heb hem een e-mail gestuurd

Proost

Ik zou zeggen dat je mijn naam moet noemen, maar hij zal er waarschijnlijk 20% bij optellen!!!! LOL

Nee, hij is een topgozer en een echte legende als het gaat om coderen.

Alles geregeld en gecodeerd dankzij Wibbles! Heb tegelijkertijd ook een alarmpiep en een digitale snelheidsmeter toegevoegd!

teasdas said:
Twenny said:
teasdas said:
Nogmaals bedankt Twenny, ik denk dat ik het moet doen voordat ik iets verknal. Hij is toch niet ver van me vandaan, dus ik heb hem een e-mail gestuurd

Proost

Ik zou zeggen dat je mijn naam moet noemen, maar hij zal waarschijnlijk 20% toevoegen!!!! LOL

Nee, hij is een topkerel en een echte legende als het om coderen gaat.

Alles geregeld en gecodeerd dankzij Wibbles! Heb tegelijkertijd een alarmpiep en een digitale snelheidsmeter toegevoegd!
Opgelost. Alarmpiep en snelheidsmeter zijn ook geweldige kleine extra's.

Ik beveel niet veel mensen aan, maar Wibbles is top en elke cent waard.

Ik heb een vrij goedkope schakelunit van een e91 320d 2008 gevonden voor mijn 2005 e87. Het enige probleem is dat degene die ik heb gevonden AUTO-ruitenwissers heeft, in tegenstelling tot mijn auto. Een paar mensen op dit forum hebben geschreven dat het zonder problemen zal werken (en bovendien zal er een LED zijn voor interval wissers :)). Kan iemand dit bevestigen?
En ik zal ook mfsw toevoegen, maar kon niet vinden welke modules er getroffen worden (zoals dsc en kombi voor cc) omdat ik niet de hele auto wil bewerken? Bedankt :D

321 - 340 of 373 Posts