Baby BMW Forum banner
21 - 37 of 37 Posts
Er wordt gevraagd om een back-up te maken voorafgaand aan het coderen en als je dezelfde module meer dan eens hebt gecodeerd en elke keer een back-up hebt gemaakt, krijg je de keuze welke back-up je wilt toepassen.
Ik heb mijn OEM trekhaak-elektra door Johag op de auto laten coderen, omdat Carly deze optie niet biedt. Het zou interessant zijn om te zien of deze codering is opgeslagen in een back-up.

*-jester-* said:
MrDude said:
Ik heb de BimmerCode en ik zie deze optie niet, nodig om start / stop uit te schakelen

Kun je me vertellen waarom?
Hoi, als je naar de expertmodus gaat, staat de optie er dan?
Code:
Front Electronic Module (Expert Mode)
3023 TcMaster2
TCM_MSA_DEFAULT_OFF
Zo ja, klik op "TCM_MSA_DEFAULT_OFF" en zet op "aktiv"
Zelfs in de expertmodus lijkt de code 3023 niet bij mij te verschijnen. Omdat het een serie 1 uit 2008 is, zou het toch moeten verschijnen, denk je niet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RickN55 said:
MrDude said:
RickN55 said:
Deze batterijoptie is nieuw op Bimmercode in de afgelopen weken.
Image
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik heb de BimmerCode en ik zie deze optie niet, ik moest start/stop uitschakelen.

Kunt u mij vertellen waarom?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Heb je de batterijoptie of de start-stop-optie niet?

Heb je de app onlangs bijgewerkt? Er zijn de afgelopen maand een paar updates geweest.

Verzonden vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
ja, het is bijgewerkt. er is geen optie om in of uit te schakelen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Discussion starter · #25 ·
MrDude said:
*-jester-* said:
MrDude said:
Ik heb de BimmerCode en ik zie deze optie niet, nodig om start/stop uit te schakelen

Kunt u mij vertellen waarom?
Hoi, als je naar de expertmodus gaat, staat de optie er dan?
Code:
Front Electronic Module (Expert Mode)
3023 TcMaster2
TCM_MSA_DEFAULT_OFF
Zo ja, klik dan op "TCM_MSA_DEFAULT_OFF" en zet deze op "aktiv"
Zelfs in de expertmodus verschijnt de code 3023 niet bij mij .. als een serie 1 van 2008 zou het moeten verschijnen, denk je niet?
A-ha, mijn excuses, ik ging ervan uit dat je een F##-generatie Serie 1 had... op de E81/E82/E87/E88 Serie 1 (van 2008-2013) heb je alleen de optie om "de laatste start/stop-functie te onthouden" (niet uit te schakelen) en, nogal verwarrend, de instelling staat in de "Air Conditioning" IHXXPL2 of "Air Conditioning" IHKX_E89 Modules.
Opmerking: als de auto vóór 2008 is geproduceerd, wordt deze niet ondersteund door Bimmercode.
20200329_025001.jpg

Octavius said:
^^^^ Variëren de codeeropties per serie auto??
Ja, dat doen ze inderdaad.

*-jester-* said:
Opmerking: als de auto vóór 2008 is geproduceerd, wordt deze niet ondersteund door Bimmercode.
Even ter aanvulling: Bimmercode zou moeten werken op elke auto die na de facelift van 2007 is gebouwd. Ze hebben dit per e-mail bevestigd en ik kan bevestigen dat het (en Bimmerlink) prima werkt op een LCI (augustus 2007 build) auto. Ze hebben ook een paar vragen beantwoord die ik had, dus hoewel het van vóór 2008 is, zijn ze blij om me te ondersteunen. Ik neem aan dat het voor hen gemakkelijker is om gewoon "vanaf 2008" te zeggen om absoluut zeker te zijn, in plaats van slechte beoordelingen/klachten/terugboekingen van de gemiddelde gebruiker van de app store te riskeren, wat eerlijk genoeg is.

Ik zou het waarschijnlijk niet riskeren als de auto van maart/april/mei 2007 is, maar als hij later is, is het de moeite waard om het te proberen, simpelweg omdat zowel Bimmercode, Bimmerlink als een van de vele ondersteunde adapters samen goedkoper zijn dan Carly en hun eigen rebranded adapter - vooral als je de auto langer dan een jaar houdt, nu Carly een jaarabonnement is.

Octavius said:
^^^^ Verschillen de codeeropties per serie auto's??
Het varieert tussen series auto's, maar het varieert ook tussen individuele auto's, dus niet alle F21's zullen hetzelfde zijn, het hangt af van de individuele specificaties van uw auto en welke modules u af fabriek had gemonteerd.
Wanneer u uw lezer aansluit en de app start, leest deze al uw modules uit en kunt u zien wat u kunt doen.

Steve

Is het mogelijk om Carplay opnieuw te coderen in een auto waarvan de gegevens zijn gewist door een software-update met behulp van deze tools?

Discussion starter · #32 ·
Als je overweegt om Carly te kopen/je te abonneren, bieden ze momenteel een kortingsbon van 20% aan voor Vaderdag.

20200619_095401.jpg

...voor wat het waard is, want ze hebben ook hun abonnementsprijzen verhoogd! - en tonen nu een wekelijks abonnementstarief op hun website in een ijdele poging om hun prijsverhoging te verbergen. Niet onder de indruk, Carly! :rollseyes:

Ik ook, het is eerlijk gezegd in de laatste paar updates geweest.
Maar zoals het zegt, heb je nog steeds BimmerLINK nodig om een nieuwe batterij te registreren, maar het is tenminste gemakkelijker om nu een 'grotere' batterij te coderen.
Hoi, ik sta op het punt BimmerCode te kopen om een nieuwe batterij voor mijn mini clubman te registreren, moet ik ook bimmerlink kopen?

Hoi, ik sta op het punt BimmerCode te kopen om een nieuwe batterij te registreren voor mijn mini clubman, moet ik ook bimmerlink kopen?
Bimmercode heeft niet de mogelijkheid om een batterij te registreren. Je hebt alleen Bimmerlink nodig als je niet van plan bent te coderen.

• Like
Reactions: noodels
Heeft dezelfde amp/type batterij nodig als de verwijderde om hem te registreren, of codering vereist

Houd er rekening mee dat deze apps niets meer zijn dan NSC Expert/ISTA+C in een mooie app. En de originele software is niet beperkt tot bepaalde abonnementsmodellen.

Het enige wat je nodig hebt is een goede kabel en wat googelen, hoewel de meeste kabelleveranciers ook de software leveren.

De app is gemakkelijker voor de minder technische gebruiker, maar uiteindelijk is het gebruik van de BMW-software snel geleerd.

21 - 37 of 37 Posts