Baby BMW Forum banner

Waarom is de batterij zo'n geheim?

21K views 24 replies 15 participants last post by  cjn  
#1 ·
Ik heb geprobeerd te achterhalen waar de batterij zit, ben zelfs naar de handleiding gegaan, die me helemaal niets vertelt. Waar bevindt hij zich fysiek?

#5 ·
Steven1077 said:
Til de plaat in de kofferbakbodem op, denk dat het daaronder zit
Ik ben er vrij zeker van dat het niet in de kofferbak zit, niets wat ik kan zien in ieder geval. Ik denk dat je het zult vinden onder de rode dop +ve oplaadconnector - linkerkant van de motorkap. Als je goed kijkt, lijkt het alsof je de bovenkant ervan kunt zien. Geen idee hoe je erbij zou komen!

#8 ·
Invisiblename said:
Steven1077 said:
Til de plaat in de kofferbakbodem op, denk dat het daaronder zit
Ik ben er vrij zeker van dat het niet in de kofferbak zit, niets wat ik in ieder geval kan zien. Ik denk dat je het zult vinden onder de rode dop +ve laadconnector - linkerkant van de motorkap. Als je goed kijkt, lijkt het alsof je de bovenkant ervan kunt zien. Geen idee hoe je erbij zou komen!
Dit. Merkte dit op toen ze gisteren mijn batterij vervingen omdat deze zijn lading niet vasthield.

#9 ·
Het zit rechts onder de motorkap onder het schutbord, zoals hierboven gesuggereerd.

Attachments

• Like
Reactions: Adrian.Cero
#13 ·
Mag_Pie said:
Dit is waar. Uit wat ik in de handleiding heb gelezen, moet de batterij, als je hem vervangt, geregistreerd worden in de auto of zoiets.
Het was hetzelfde met mijn oude VW, je moest hem vertellen wat de capaciteiten zijn, MAAR als het dezelfde is als de oude, is er niets te vertellen, met de VW kon het met VCDS, misschien is het mogelijk met BimmerCode op BMW's.

#14 ·
Carlosfandang0 said:
Het zit rechts onder de motorkap onder het schutbord, zoals hierboven gesuggereerd.
Als je het niet erg vindt om te vragen, waar vind je deze schema's/instructies? Is het een werkplaatshandboek?

:)

#17 ·
Mooeeey said:
Carlosfandang0 said:
Het zit rechts onder de motorkap onder het schutbord zoals hierboven gesuggereerd.
Als je het niet erg vindt om te vragen, waar vind je deze schema's/instructies? Is het een werkplaatshandboek?

Ja, ze komen uit het werkplaatshandboek, ik heb de bestanden online gekocht, ik kan misschien kijken of ik ze in een Dropbox-bestand kan krijgen en ze kan delen als ik kan, als je een specifiek onderdeel nodig hebt, laat het me dan weten en ik zal proberen er op zijn minst een screenshot van te plaatsen. 👍

#18 ·
Carlosfandang0 said:
Mooeeey said:
Carlosfandang0 said:

Ja, ze komen uit het werkplaatshandboek, ik heb de bestanden online gekocht, ik kan misschien kijken of ik ze in een Dropbox-bestand kan krijgen en ze kan delen als ik kan, als je een specifiek onderdeel nodig hebt, laat het me dan weten en ik zal proberen er op zijn minst een screenshot van te plaatsen. 👍
Dat is echt cool, bedankt. Ik heb niets specifieks nodig, het lijkt gewoon een heel nuttig iets om te hebben!

#20 ·
Mrbarry said:
Heeft u toevallig een link waar u de tekeningen heeft gekocht? Ik ben op zoek naar een set elektrische tekeningen, omdat de site die we allemaal gebruikten is gesloten. Erg vervelend. Ik was van plan ze allemaal te kopiëren, maar was te traag. &#x1f926-1f3fc-2642;
Ik heb een werkplaatshandboek in digitaal formaat gekocht, ik heb net gekeken maar het bevat voor zover ik kan zien geen bedradingsschema's, misschien zoeken op eBay naar 'werkplaatshandboek BMW F40', er staan er verschillende vermeld, geloof ik, er kan zelfs een aparte handleiding zijn die de bedradingsschema's bevat, het was een apart document voor mijn oude Mk7 GTI, dus waarschijnlijk hetzelfde met BMW.

#23 ·
Carlosfandang0 said:
Mag_Pie said:
Dit is waar. Uit wat ik in de handleiding heb gelezen, moet de batterij, als je hem vervangt, geregistreerd worden bij de auto of zoiets.
Het was hetzelfde met mijn oude VW, je moest hem vertellen wat de capaciteiten zijn, MAAR als het hetzelfde is als de oude, is er niets te vertellen, met de VW kon het met VCDS gedaan worden, misschien mogelijk met BimmerCode op BMW's.
Ja, je kunt de nieuwe batterijgegevens (type & capaciteit) coderen met Bimmercode, maar alleen als een van beide is gewijzigd.

Dan moet je hem registreren met Bimmerlink. Ik weet niet of dit dezelfde beperkingen heeft als coderen, of dat je altijd de auto moet vertellen dat je een nieuwe batterij hebt. Dit verschilt misschien van VW/VCDS, waar je altijd een nieuw serienummer (wat je maar wilt) moet invoeren, zodat het laadsysteem weet dat het is gewijzigd.

EDIT: Ja, je moet een nieuwe batterij registreren, zelfs als deze van hetzelfde type is als de vorige en je de beschrijving niet hoefde te coderen. Anders werkt het BMW-laadsysteem niet correct.

#25 ·
Het bereiken van de batterij is inderdaad een serieuze onderneming. De batterij van mijn F40 ging dood toen hij 18 maanden oud was, en de BMW Assist-man besteedde veel tijd aan het plaatsen en coderen van de vervanging. Ik telde 8 afzonderlijke onderdelen die verwijderd werden, plus talloze moeren en bouten. Nadat ik het hele proces had bekeken, zou ik het zelf niet durven proberen.