Baby BMW Forum banner

injector op N47 aandraaien

18K views 14 replies 5 participants last post by  kevonwine  
#1 ·
Hallo mensen... Het lijkt erop dat ik twee injectoren heb die een kleine hoeveelheid diesel lekken. Het zijn ongeveer 3-4 druppels over 12.000 mijl, dus niets groots of kritisch. Maar omdat ik een analist ben over dingen, moet het gerepareerd worden ;-) Is het mogelijk om het zelf te doen, en zo ja, wat is de procedure?

#5 ·
Oké, de dingen beginnen irritant te worden en input is ZEER welkom.

De afgelopen dagen heb ik het probleem in de gaten gehouden en alle diesel die mogelijk is gelekt, opgeruimd.

Wat ik heb ontdekt is dat de lekkage niet afkomstig is van de retourleidingen of de drukleidingen. Wat ik heb gedaan, is de leidingen een paar dagen in papieren doekjes wikkelen. Ze waren 100% droog, maar er was weer een heel klein plasje diesel aanwezig, zoals je op deze foto kunt zien.

Image

Er zijn een paar dingen die ik vreemd vind...

1. De lekkages die ik heb gezien door injector blow-by, waren foto's van zwarte, dikke teer, door verbranding die langs de injector ging.

2. De geur van de "vloeistof" is erg moeilijk te identificeren. Niet echt olie, noch een directe dieselgeur.

3. Waarom is het bruin en voelt het vers aan (niet iets van de verbranding)?

Hulp aub....

Proost....

#7 ·
diybmw said:
Gewoon een gedachte die ik had, probeer het wattenstaafje aan te steken, als het snel brandt is het waarschijnlijk diesel, ik zou denken dat olie zwarter zou zijn. Als het niet snel brandt, is het waarschijnlijk water.

Ik zou het koppel controleren op de trox die de injector vasthoudt.
De injector klauw een beetje extra aangedraaid... Zal nu moeten kijken...

#9 ·
Meestal spuiten de dieselretourleidingen (de rubberen leidingen bovenop de injectoren) een beetje diesel rond onder hoge druk. Dat zouden ze niet moeten doen, maar het is niet ongehoord. Ik had dit op mijn 1-serie en de brandstofrail en retourleidingen werden onder garantie vervangen. Daarna geen problemen meer!

#10 ·
Hallo allemaal, geweldig de informatie op deze site, bedankt. BMW zou zich terecht moeten schamen voor wat ik tot nu toe heb gelezen.

Weet iemand de aanhaalmomenten voor de injector klauwen voor de N47 motor? Ik heb een compleet nieuwe motor in de mijne laten plaatsen en ze lekken... Slechte vertoning..

Bedankt

#13 ·
kevonwine said:
Geen foto's, soz. Het probleem is dat het via de injector (olie en diesel) terugblaast. De injector klauw lijkt niet correct te zijn aangedraaid, maar zoals met alles heeft het geen zin om erin te springen en het koppel op te voeren totdat ik een instelling kan krijgen.
Natuurlijk...

Was de lekkage zwart en roetachtig?

/ *L*