Baby BMW Forum banner

Ik kan de PDC-module (serie1/E87) niet vinden

1.5K views 7 replies 3 participants last post by  Brexon  
#1 ·
Ik ben de PDC-functionaliteit een tijdje kwijtgeraakt op mijn BMW 1 Serie E87 (bouwjaar 2009). Ik heb tutorials bekeken om te bekijken hoe ik toegang kan krijgen tot de PDC-module om te controleren of deze droog is en niet beschadigd is door water. Zoals beschreven in veel tutorials en YouTube-video's, demonteer ik de bekleding van de kofferbak om toegang te krijgen tot de regeleenheid, omdat deze zich in de rechter benedenhoek van de auto bevindt. Tot mijn verbazing kon ik de PDC-module echter niet vinden; Ik zie alleen de zwarte rubberen steun (ik heb een foto bijgevoegd). Ik heb grondig gezocht en zelfs de linkerkant achter het licht geopend, maar ik kan hem niet vinden. Heeft u enig idee waar ik de PDC-module kan vinden?

Attachments

#2 ·
Hallo Shadowless,
Welkom bij babybmw. Ik vermoed dat iemand voor jou problemen heeft gehad en de module heeft verplaatst. Ik heb dit met de mijne gedaan en het met klittenband hogerop vastgezet, net onder het kleine plankje met de achterste luidspreker erin.
Als je het nog niet gedaan hebt, verwijder dan het binnenpaneel aan de rechterkant van de kofferbak en je zou het in de buurt moeten vinden. Het is ook de moeite waard om het tapijtpaneel aan de onderkant van de kofferbak te controleren, voor het geval het naar een van de uitsparingen daaronder is verplaatst - misschien net voor de batterij?

#4 ·
Hoi Shadowless,
Welkom bij babybmw. Ik vermoed dat iemand voor jou problemen heeft gehad en de module heeft verplaatst. Ik heb dit met de mijne gedaan en het met klittenband hogerop vastgezet, net onder het kleine schap met de achterste luidspreker erin.
Als je het nog niet hebt gedaan, verwijder dan het binnenpaneel aan de rechterkant van de kofferbak en je zou het in de buurt moeten vinden. Het is ook de moeite waard om onder het tapijtpaneel aan de onderkant van de kofferbak te kijken, voor het geval het is verplaatst naar een van de uitsparingen daaronder - misschien net voor de batterij?
Hallo, bedankt voor je reactie, ik heb rondgekeken in de rechter benedenhoek zoals op de foto te zien is, ik kan de kabelboom niet eens zien, ik heb ook naast de batterij gekeken en het tapijt van de kofferbak volledig verwijderd

#5 ·
Hallo, nee, het is geen aftermarket PDC.
Ja, ik zou de bedrading van de sensoren draad voor draad kunnen volgen, maar ik denk dat het een gedoe zou zijn en ik zou de achterbumper moeten verwijderen o_O

#7 ·
Ik vervolgde mijn zoektocht door de linkerkant te onderzoeken. Ik verwijderde de bekleding en vond een kleine grijze doos van Valeo achter het achterlicht. Door de bedrading te volgen, identificeerde ik de kabel die naar de parkeerhulpsensoren leidt. Dus ik geloof dat ik de PDC-eenheid heb gelokaliseerd, maar op het eerste gezicht is het niet de standaard witte module; deze is grijs en heeft de Valeo-referentie 10R-03 2055. Daarom weet ik niet zeker of het een originele BMW-eenheid is of eerder een aftermarket-oplossing die door de vorige eigenaar is geĂŻnstalleerd. Het probleem is dat de witte module met de BMW OEM-referentie gemakkelijk verkrijgbaar is op eBay, terwijl ik niet weet waar ik de Valeo-module kan vinden.

Attachments

#8 ·
Ik had dus gelijk over de aftermarket en ook over de kabelboom. Het is misschien de moeite waard om de module op te sturen voor testing en reparatie. Ik weet zeker dat een Google-zoekopdracht wel iemand vindt die ernaar wil kijken.