Baby BMW Forum banner

2005 E87 116I - 2C55 en 2C56 fout!

1 reading
31K views 7 replies 7 participants last post by  Simon Site Manager  
#1 ·
Heya.... heb wat hulp nodig..

Laatste 10000 km probleem.... nadat de auto is opgewarmd en 150 km rijdt zonder te stoppen, gaat het controlelampje van de motor branden en twee fouten 2C55 en 2C56 (bank 1 O2-sensor veroudering).
Als de auto korte ritten maakt, geen fout (max. 30-40 km)...

Mijn monteur heeft nieuwe O2-sensoren (Bosch), temperatuursensor, nieuwe (piersburg) LMM, schone elektroklep voor Vanos, nieuwe thermostaat, schone injector geplaatst...maar de fout is er :( weet niet wat het is en waar het probleem zit..

Ik heb geen nieuwe tankdop, brandstoffilter of oliedop geprobeerd...

Auto is 116i E87 2005 85kw 150000km

En ja, de auto rijdt normaal en het verbruik is vrij normaal (BC heeft info 8,3 l/100 gemiddeld) .. de meeste ritten zijn korte ritten in de stad

#2 ·
:lol2: Ik heb hetzelfde probleem. De 2c55 en 2c56 C02 sensoren verouderen beide, waarbij het gele motorstoringslampje aangaat. Ik ben er nog niet aan toegekomen om dit te laten repareren... maar ik doof de lampjes en ze lijken ongeveer een maand uit te blijven. Mijn auto is onlangs geslaagd voor de APK-emissietest, de auto rijdt normaal...

#3 ·
BigC said:
:lol2: Ik heb hetzelfde probleem. De 2c55 en 2c56 C02 sensoren verouderen beide, waarbij het gele motormanagementlampje aangaat.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om dit te laten repareren... maar ik doof de lampjes en ze lijken ongeveer een maand uit te blijven.
Mijn auto is onlangs geslaagd voor de APK-emissietest, de auto rijdt normaal....
Ja... Hier hetzelfde... Weet niet wat het probleem is... Mijn emissietest is perfect... CO bij 2 tpm is 0,08, bij 0,750 tpm CO is 0,02